نقدی بر مسئولین شهرستان ممسنی و رستم و پایگاههای خبری ممسنی و رستم در شناسایی مفاخر ممسنی و زنده نگهداشتن نام و یاد آنها

  
سرویس اجتماعی:
شهرداری نورآباد موظف است بر اساس قانون، مصوبه شورای شهر نورآباد در خصوص نصب تابلو یک خیابان به نام زنده یاد بهمن بیگی را اجرا کند.با وجود این موضوع و لازم الاجرا بودن مصوبه شورای شهر باید دید چرا شهرداری نورآباد در خصوص نصب این تابلو تعلل میکند.اگر افراد یا اشخاصی در شهرستان هستند که با این نامگذاری مخالفت میکنند چرا بصورت شفاف با مردم سخن نمیگویند و دلایل خود را بیان نمیکنند؟بهر حال میتوان پرسید، شهرداری مخالف نامگذاری هست یا زیر فشار مخالفان قرار گرفته است؟

"خبر نورآباد"  سرویس اجتماعی:پس از ایجاد یک خیابان جدید در مرکز شهر نورآباد توقع میرفت که مردم و مسئولان شهرستان ممسنی بخصوص در شورای فرهنگ عمومی ممسنی به پاس خدمات ارزنده زنده یاد سرهنگ تژده و معلم ایل و ناجی بسیاری از خانواده های ممسنی از بیسوادی ، زنده یاد بهمن بیگی موضوع نامگذاری معابری به نام این دو فرد تاثیرگذار در ممسنی را مطرح و جهت اجرایی شدن آن پیگیری کنند.
اما متاسفانه این مورد در شورای فرهنگ شهرستان ممسنی مطرح نشد و حتی مسئولان حاضر نشدند در این خصوص بصورت شفاف توضیح دهند که چرا بقیه شهرها میتوانند قدرشناسی کنند ولی مسئولان ممسنی نمیتوانند.
تخلف شهرداری یا اعمال فشار بر شهرداری نورآباد/تعلل در نصب تابلوی زنده یاد بهمن بیگی

کافی است مسئولان ممسنی به شهرهای مختلف سفر کنند و ببینند که مردم و مسئولان چگونه اسطوره های خود را ارج مینهند و جای تاسف است که بسیاری از مسئولان نیز خود نتیجه همان مکتب و زحمات بهمن بیگی و زیر ساخت های ممسنی نتیجه عملکرد زنده یاد تژده میباشد و جالب اینجاست که تا کنون در شهرهای دیگر نامگذاری هایی به نام بهمن بیگی صورت گرفته است.

پس از انتخابات شورای شهر نوراباد کمی مردم امیدوار شدند و شورای شهر نوراباد در اقدامی زیبا این موضوع را مطرح کرد.

اما جالب است بدانید که بر اساس بند 24 ماده 80 نامگذاری میادین ، معابر و شوارع  شهر از جمله وظایف ذاتی شورا بوده و شورای فرهنگ عمومی ، شورای نامگذاری و ... همه نقش مشورتی داشته و نظر و رای نهایی در این خصوص صرفا مربوط به شورای شهر است.

بر اساس گفته های یک منبع آگاه : در خصوص نامگذاری این خیابان به نام زنده یاد بهمن بیگی در ممسنی پیگیری هایی در استان از طرف شورای شهر انجام گرفته و بر اساس پاسخ مدیر کل امور دفتر شهری و شوراها به دلیل اتمام مهلت قانونی مصوبه شورای شهر نورآباد و عدم اظهار نظر از سوی کمیته انطباق، مصوبه شورای شهر لازم الاجرا میباشد.

اما با وجود این موضوع و لازم الاجرا بودن مصوبه شورای شهر باید دید چرا شهرداری نورآباد در خصوص نصب تابلو به نام زنده یاد بهمن بیگی که خدمات زیادی را به مردم ممسنی عرضه داشته است تعلل میکند.

لازم به ذکر است در این خصوص مکاتباتی با شهردار فعلی از سوی شورای شهر صورت گرفته ولی شهرداری در اجرای قانون تعلل میکند.

اگر افراد یا اشخاصی در شهرستان هستند که با این نامگذاری مخالفت میکنند چرا بصورت شفاف با مردم سخن نمیگویند و دلایل خود را بیان نمیکنند؟

بهر حال میتوان پرسید، شهرداری مخالف نامگذاری هست یا زیر فشار مخالفان قرار گرفته است؟

حال باید دید که شهرداری در خصوص این تعلل چه توضیحی خواهد داد و آیا این تابلو را که تا کنون بارها در نظر سنجی های مختلف مردم به آن رای داده اند نصب میکند یا خیر؟

همچنین باید منتظر ماند که مسئولان ممسنی بخصوص مقامات و مسئولان ارشد شهرستان در این خصوص چه تدبیری اتخاذ خواهند کرد.
واقعا جای ناراحتی دارد که در همه جا ارزش این فرد را میدانند و حتی از سردیس ان رونمایی کردند و درخواست نامگذاری یک معبر به نام بهمن بیگی در تهران نیز داده شده است و هنوز در ممسنی با اینکه همه وی را شناخته و میدانند چقدر زحمات وی ناجی مردم این منطقه بوده است برای یک نامگذاری اینقدر موضوع را پیچیده جلوه میدهند.
تخلف شهرداری یا اعمال فشار بر شهرداری نورآباد/تعلل در نصب تابلوی زنده یاد بهمن بیگی
تخلف شهرداری یا اعمال فشار بر شهرداری نورآباد/تعلل در نصب تابلوی زنده یاد بهمن بیگی
تخلف شهرداری یا اعمال فشار بر شهرداری نورآباد/تعلل در نصب تابلوی زنده یاد بهمن بیگی

با سلام خدمت شما مسئولان خبر نورآباد و مسئولین شهرستان های ممسنی و رستم.
محمد بهمن بیگی از مفاخر ایران زمین است و اینکه یاد و نام وی زنده باشد جای بحثی نیست و به جای اسامی تکراری کوچه و خیابانهای شهرها بهتر هست اسامی مفاخر هر شهری را بر روی کوچه و خیابانها گذاشت تا نام آنها نیز زنده باشد.احمد عبدی زاده دشتی اولین تحصیلکرده لر و شاید جنوب کشور که از اولین تحصیلکرده های دانشگاه تهران نیز میباشند و ارتباط نزدیکی با محمد بهمن بیگی و سرهنگ تجده نیز داشتند و حتی زودتر از ایشان وارد دانشگاه تهران شده و اولین قاضی ممسنی و شاید لر در جنوب کشور میباشند که با نداری و بی پولی خود همزمان با تبعید خوانین به خاطر نبودن مقاطع بالاتر برای تحصیل به تهران میرود و نهایتا موفق به اخذ لیسانس حقوق از دانشگاه تهران و قاضی دادگستری میشود و سرپرست دادگستری خوزستان میشود و هم از قضات خوشنام دوره پهلوی و هم دوران جمهوری اسلامی بوده است که فرزند همین خطه است و خدمات فرآوانی به مردم به خصوص قوم لر چه بختیاری چه ممسنی و چه بویراحمد کردند که متولد روستای کوپن و اصلاتا از روستای دشت شهرستان رستم میباشند ولی متاسفانه نه تنها در جهت شناخت ایشان به نسل جوان اقدامی صورت نگرفته بلکه میشد نام ایشان را حداقل در شهر کوپن بر روی خیابان مشرف به آرامگاه ایشان و یا حتی خیابانی در شهر نورآباد به نام ایشان نامگذاری شود.
چه خوب میشد که ما مفاخری چون ایشان رو میدیدیم و اندکی هم برای حفظ و زنده ماندن نام افرادی مثل وی که از فرزندان این خطه هستند نیز کمی چانه میزدیم و افتخار میکردیم که چنین اشخاصی در این شهرستان وجود داشته که با کمترین امکانات به بالاترین سطح علمی در زمان خویش رسیده اند و خدمات فراوانی نموده اند ولی ناشناخته مانده اند.
وبلاگ احمد عبدی زاده دشتی اولین قاضی و حقوقدان و تحصیل کرده دانشگاهی ممسنی و جنوب کشور.
www.s860.blogsky.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد